De omzet van LVMH, dat behalve luxe tassen en parfums onder andere ook juwelen, horloges, champagne en cognac verkoopt, groeide op jaarbasis eveneens met 15 procent en kwam uit op 16,3 miljard euro.

Over de hele wereld heeft het bedrijf het afgelopen jaar meer producten weten te verkopen, hoewel de groei in Azië het sterkst is. LVMH profiteert daar onder meer van het sterk groeiende toerisme naar Macau en Hongkong.

Horloges en juwelen

De groei van de omzet van het concern was met 26 procent het grootst in de divisie die horloges en juwelen verkoopt. De omzet van de cosmeticadivisie steeg met 10 procent, en die van alcoholische dranken nam met 11 procent toe.

LVMH ziet de groeitrend nog niet afzwakken en heeft nog geen last van de Europese en Amerikaanse schuldenperikelen. Het bedrijf gaat er vanuit dat het de goede resultaten ook in het vierde kwartaal zal doorzetten.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl